Våra produkter levereras med olika speditörer beroende på storlek samt leveransort.
Större sändningar levereras i regel med hemleverans och mindre sändningar levereras i regel till ombud om inget annat uppges när ni lägger er beställning.
Oavsett om ni väntar er en hemleverans eller en leverans till ett ombud finns det några saker som är viktiga att tänka på inför leveransen.
Kontrollera följande:
- Kontrollera emballagets skick. Be chauffören eller personalen på ombudet att notera skadan
- Om möjligt, fota gärna skadan själv och be om en kopia av noteringen alternativ be om en notering på er egen kvittens (vid hemleveranser)
- Signera kvittensen först efter att foton är tagna och ni mottagit er notering
- Om skadan inte är noterad eller fotograferad vid leveranskvittensen kan ert kommande reklamationsärende komma att ta längre tid då vi först behöver samla in underlag från speditör innan åtgärd är möjlig. Vi rekommenderar därför att ni själv säkerställer att ni har underlag för snabbast möjligast åtgärd
Vid eventuell transportskada:
Det är till stor hjälp och bidrar till att effektivisera ert reklamationsärende om ni, likt ovanstående punkter har bilder och/eller notering av er skada tagna redan vid leveranstillfället.
Vi kommer efterfråga underlag på emballageskadan genom bilder och/eller notering, men vi kommer även be er att kontrollera hur omfattande skadan är på produkten. Beroende på om skadan bedöms vara kosmetisk eller funktionell kan olika åtgärder behöva tas och för snabbast möjliga hjälp och åtgärd ber vi er att undersöka er produkts skadeomfattning.
Klicka här för att få hjälp med en transportskada.
Kommentarer
0 kommentarer