Inför er leverans är det viktigt att ni kontrollerar paketets skick innan ni kvitterar ut sändningen från speditören, klicka här för mer information kring detta. Vid en reklamation av en transportskada kommer vi att efterfråga bild/videounderlag.

Reklamationsunderlag:

  • Fraktsedeln som är fastklistrad på paketet
  • Skador på emballaget
  • Skador på produkten: Närbild samt helhetsbild
  • Kvittensen om skadan finns noterad/stämplad på ert exemplar

Beroende på om skadan bedöms vara kosmetisk eller funktionell kan olika åtgärder behöva tas och för snabbast möjliga hjälp och åtgärd ber vi er att undersöka er produkts skadeomfattning.

Vid de fall ni inte har någon skadenotering på er kvittens kommer er handläggare kontakta speditören för att kontrollera skadan. Vid en konstaterad transportskada kommer handläggaren presentera ett åtgärdsförlag för er som ni behöver godkänna innan åtgärden tas.

Exempel på åtgärd:

  • Utskick av reservdel
  • Prisavdrag
  • Omleverans av ny produkt
  • Kompensation / ersättning av annat slag
  • Verkstadsreklamation

Observera att vi endast kan ta emot ett reklamationsärende från ursprunglig kund. Det innebär att ni som kund behöver inkomma från den mejladress som är kopplad till er order. Om ni innehar fler ordrar är det till stor hjälp om ni uppger vilket ordernummer ärendet gäller.

 

Klicka här för att få hjälp med en transportskada.

Var denna artikel till hjälp?
26 av 52 tyckte detta var till hjälp

Kommentarer

0 kommentarer

Artikeln är stängd för kommentarer.