Hur går jag tillväga för att reklamera en produkt?
Om du av någon anledning behöver reklamera en produkt så behöver du kontakta vår kundservice som kommer göra sitt yttersta för att hjälp med de problemen du upplever med produkten.
Ju mer information vi kan få in vid din första kontakt desto bättre. Det ger oss en djupare kunskap om ärendet och därmed också möjligheten att snabbare kunna bedöma vilka åtgärder som är lämpliga för just dig och din reklamation.
Följande information som alltid är till stor hjälp för att komma fram till en lösning på en reklamation:
- Ditt ordernummer på beställningen för produkten som reklamationen avser.
- Bilder eller en video som visar felet.
- När felet blev upptäckt och hur felet uppstod.
- Det är även viktigt att reklamationen inkommer från samma person som är registrerad kund vid köpet. Alltså via samma e-mailadress för att vi på ett korrekt sätt ska kunna bemöta din reklamation.
Innan en reklamation är det alltid värt att man läser igenom kapitlet för felsökning i produktens bruksanvisning som medföljer då det finns möjlighet att hitta information om hur du kan snabbt och enkelt åtgärda problemet på egen hand.
För att reklamera din produkt klickar du här.