Hur åtgärdar ni reklamationer och hur lång är hanteringstiden?
Hanteringstiden varierar baserat på vilken typ av åtgärder som krävs samt vilken produkt din reklamation avser. Man kan generalisera reklamationer i tre kategorier. Observera att nedan nämnda kategorier endast är en generalisering och omfattar därför ej alla reklamationer.
Kosmetisk avvikelse
Transportskador eller liknande kan dessvärre orsaka en kosmetisk avvikelse. Detta går oftast snabbt att avhjälpa och brukar vanligtvis vara löst inom fem arbetsdagar från det att du mottagit ditt första svar från vår handläggare.
Saknade eller skadade komponenter
Skulle det mot förmodan vara så att en del saknas eller har blivit skadad och behöver bli ersatt så är lösningen att vi skickar ut den delen till dig så fort som möjligt. Vid vissa tillfällen kan det faktiskt vara lättare att mot ekonomisk ersättning och införskaffa delen på egen hand. Det är dock viktigt att vi har erbjudit dig detta innan du agerar för att med säkerhet ha en överenskommelse med oss gällande ersättning för detta.
Hanteringstiden för detta varierar baserat på produktens typ, delens storlek och området den ska levereras till.
Verkstadsreklamation
Med produkter av tekniskt avancerad karaktär kan det ibland behövas att produkten tas in till vår serviceverkstad där våra tekniker kan genomföra en felsökning och åtgärda alla fel som hittas. Denna åtgärd brukar ta längst tid men vanligtvis inte längre än 2 veckor innan produkten åter skickas ut till dig igen. Vid en eventuell verkstadsreklamation bistår vi med frakthandling för att så snabbt och enkelt som möjligt få produkten skickad från dig till oss.
När vår serviceverkstad har utfört felsökning och reparation går produkten genom en del funktionstester för att säkerställa att produkten fungerar som den ska, sedan påbörjas utskick av produkten till dig.
För att påbörja ett reklamationsärende klickar du här.